2010. október 5., kedd

Ha kikapcsolod, akkor jönnek…az emlékek

Lajkó Félixtől kérdeztem egyet s mást a gyergyószentmiklósi fellépése után, a 3. alkalommal megrendezett Dance-Movement –Theatre fesztiválon. Lássuk!

Hogyan születnek a zenéid?

Esküszöm, hogy nem tudom, de komolyan. Minden délután a kísérőmmel gyakorolunk három óra hosszat, és onnan valami biztosan kialakul. Újabban semmi nem akar kialakulni.

Most alkotói válságban vagy?

Válságban, mindig válságban.

A Vox Naturális hogyan készült?

Hosszú történet, de valahogy elmesélem. Hát az erdőből deportáltak Velence városán keresztül Avignon városába. Ahol meg kellett nyitnom nem tudom hányadik tánc meg ilyen művész dolgot, a pápai palotában. Azt megnyitottam. Irgalmatlan mennyiségű pénzt kerestem, majd hazamentem. Összehívtam a leghülyébb embereket, köztük Antalt is. Majd kipakoltuk az egész stúdiót a természetbe, és megcsináltuk ezt a lemezt. Minden tönkrement, de kifizettem. Mindenkit kifizettem.

Mesélj kérlek valamit a hangszeredről…

Kérlek szépen ez a hangszer, amin játszottam az egyik barátom egyik mesterműve. Sokáig ígérgette, hogy csinál nekem egy jó hegedűt, amin tényleg lehet majd játszani. Lekoppintotta Menuhin egyik, hegedűjét, valami König. Nagyon jól sikerült. Na ez az.

Hogy találkoztál Antallal?

Az Antal már gyerekkorába látta, néhány koncertemet, majd játszott a Vox Naturalisban, utána pedig úgy döntött, hogy elege van, és ezt akarja dolgozni. Ebbe akar belehalni.

Azt hallottam, hogy nem szívesen jársz fesztiválokra, ez mennyire igaz?

Hol? Azt hiszik, hogy ülök otthon, s arról álmodok, hogy postán küldik a pénzt? Mindenkinek szüksége van pénzre, el kell tartani az asszonyt, a gyereket, az Antit.

Milyen élmények maradtak benned az erdélyi turnékról?

Talán az ételek. Így reklámozták a levest, hogy paraszt, erdélyi, zöldség, csorba.

Ha kikapcsolod, akkor jönnek…az emlékek

Tamás István

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése